Նախարարների, փոխնախարարների աշխատավարձերը չեն փոփոխվել. որոշ պաշտոնյաների եկամուտները կրճատվել են. Fip.am

Նախարարների, փոխնախարարների աշխատավարձերը չեն փոփոխվել. որոշ պաշտոնյաների եկամուտները կրճատվել են. Fip.am
Նախարարների, փոխնախարարների աշխատավարձերը չեն փոփոխվել. որոշ պաշտոնյաների եկամուտները կրճատվել են. Fip.am

Նախարարների և փոխնախարարների աշխատավարձերը մնացել են նույնը, իսկ այդ պաշտոնյաների եկամուտների ավելացումը պայմանավորված է պարգևատրումներով և պարգևատրումների համար սահմանված շեմերով։ Դրանով հանդերձ՝ որոշ պաշտոնյաների եկամուտներ էականորեն նվազել են։ «Փաստերի ստուգման հարթակը» ուսումնասիրել է նախարարների և փոխնախարարների վարձատրության հետ կապված թնջուկը և փորձել հասկանալ, թե ինչ սկզբունքով են գոյանում նրանց եկամուտները։

Վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանի գաղտնի հանձնարարականով նախարարների, փոխնախարարների և մարզպետների աշխատավարձերի բարձրացումը բուռն հնչեղություն ստացավ։

 

Քննադատություններին ու հարցադրումներին, թե ինչո՞ւ է ժողովրդի իշխանությունը նախարարների և փոխնախարարների վարձատրությունը գաղտնի որոշմամբ բարձրացրել և ինչո՞ւ է շրջանցել «ՀՀ պետական պաշտոններ զբաղեցնող անձանց վարձատրության մասին» օրենքը և ընդունված գործակիցը, արձագանքեց նախ վարչապետի մամուլի խոսնակ Վլադիմիր Կարապետյանը, ապա նաև վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը:

Նշենք, որ առանց խորհրդարանի համաձայնության, կառավարությունը կամ որևէ այլ մարմին իրավասու չէ փոփոխել պաշտոնյաների աշխատավարձերի գործակիցը:

Վլադիմիր Կարապետյանը նշել էր, թե «պարգևավճարային աղմուկից» հետո վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը որոշում է կայացրել կանոնակարգել պարգևատրումային համակարգը, և սահմանվել է պարգևատրումների հիմնադրամ՝ տվյալ գերատեսչության աշխատավարձային ֆոնդի 30 տոկոսի չափով, ինչպես նաև սահմանվել են նախարարների, մարզպետների, գերատեսչությունների ղեկավարների ամսական պարգևատրումների չափեր, համաձայն որոնց՝ նախարարի ամսական աշխատավարձ+պարգևավճարը կազմում է 1.5 միլիոն դրամ, փոխնախարարներինը՝ 1 միլիոն դրամ, իսկ մարզպետներինը՝ 900 հազար դրամ: 

Այնուհետև վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը, անդրադառնալով քննադատություններին, Ազգային ժողովում հարցուպատասխանի ժամանակ հանդես էր եկել պարզաբանմամբ և հայտարարել, որ հանձնարարականը գաղտնի է եղել նախկին իներցիայով:

Փաշինյանը նաև տեղեկացրել էր, որ ոչ բոլոր նախարարների ու փոխնախարարների աշխատավարձերն են բարձրացել, և կան նաև նվազումներ։

Վարչապետի այս պարզաբանումից հետո շարունակվեցին հարցադրումներ հնչել, թե արդյո՞ք գործընթացը եղել է օրենքի շրջանակում, թե՞ ոչ։ «Փաստերի ստուգման հարթակը» փորձել է հասկանալ, թե ինչ ընթացակարգով է իրականացվել աշխատավարձերի բարձրացումը և որ նախարարների աշխատավարձերն են նվազել։ 

Ի՞նչ է սահմանում «Պետական պաշտոններ և պետական ծառայության պաշտոններ զբաղեցնող անձանց վարձատրության մասին» օրենքը

«Պետական պաշտոններ և պետական ծառայության պաշտոններ զբաղեցնող անձանց վարձատրության մասին» օրենքով սահմանվում է պետական, քաղաքական և հայեցողական պաշտոններ զբաղեցնող անձանց վարձատրության պաշտոնային դրույքաչափերի հաշվարկման կարգը՝ ըստ բազային աշխատավարձերի և պաշտոնների համար սահմանված համապատասխան գործակիցների արտադրյալի: Պետական ծառայության պաշտոն զբաղեցնող անձանց բազային աշխատավարձի չափը սահմանվում է յուրաքանչյուր տարվա պետական բյուջեի մասին օրենքով. այս պահին այն կազմում է 66 հազար 140 դրամ: Նշված օրենքով` նախարարի համար աշխատավարձի գործակիցը սահմանված է 12, նախարարի առաջին տեղակալի համար՝ 10, և նախարարի տեղակալի համար՝ 8.5:

Նույն օրենքով սահմանում է, որ պետական պաշտոն և պետական ծառայության պաշտոն զբաղեցնող անձանց լրացուցիչ աշխատավարձը կամ պարգևավճարը չի կարող գերազանցել հիմնական աշխատավարձի 30 տոկոսը։

Միաժամանակ, օրենքի 6-րդ հոդվածի 6-րդ կետն ասում է. «Պետական պաշտոն զբաղեցնող անձանց պարգևատրումը կարող է իրականացվել ՀՀ պետական բյուջեով նախատեսված պարգևատրման ֆոնդից, աշխատավարձի ֆոնդի տնտեսված միջոցներից, տվյալ մարմնի նյութական խրախուսման և զարգացման ֆոնդի միջոցներից, ինչպես նաև օրենքով չարգելված այլ աղբյուրներից: Տվյալ մարմնի նյութական խրախուսման և զարգացման ֆոնդի, ինչպես նաև օրենքով չարգելված այլ աղբյուրներից յուրաքանչյուրից պարգևատրմանն ուղղվող միջոցները չեն կարող գերազանցել տվյալ մարմնի աշխատավարձի տարեկան ֆոնդի 30 տոկոսը»: Ուստի կառավարությունը, առաջնորդվելով այս որոշմամբ, աշխատավարձերի գործակիցները փոփոխության չենթարկելով, ընդհանուր 30 տոկոսի ֆոնդից վերին շեմ է սահմանել յուրաքանչյուր պաշտոնի համար:  

Կառավարության պարզաբանումը. «ՀՀ պետական պաշտոններ զբաղեցնող անձանց վարձատրության մասին» օրենքը չի շրջանցվել

Ըստ կառավարության՝ «Փաստերի ստուգման հարթակին» տված պարզաբանման՝ նախարարների, փոխնախարարների և նախարարությունների գլխավոր քարտուղարների աշխատավարձերի բարձրացում տեղի չի ունեցել, հակառակ դեպքում ՀՀ պետական պաշտոններ զբաղեցնող անձանց վարձատրության մասին օրենքում կկատարվեին համապատասխան փոփոխություններ, և նշված պաշտոնատար անձանց պաշտոնային դրույքաչափերի հաշվարկման գործակիցները կփոխվեին:

Ըստ կառավարության պարզաբանման, վարձատրության նման ցուցանիշ գրանցվել է այն պատճառով, որ վերը նշված պաշտոնատար անձինք կամ հատուկ առաջադրանքների և (կամ) որակյալ աշխատանքի կատարման համար պարգևատրվել են, այն է՝ աշխատավարձից բացի, ստացել են նաև պարգևավճար: 

Ի դեպ, ըստ պարզաբանման՝ քննարկվող «գաղտնի» որոշմամբ վարչապետի աշխատավարձը փոփոխության չի ենթարկվել, սակայն փոխվարչապետի համար նախատեսվել է պարգևատրում՝ այն չափով, որ ամսական զուտ եկամուտը կազմի 1.500.000 դրամ:

Ո՞ր նախարարների աշխատավարձերն են նվազել

Ինչ վերաբերում է վարչապետի հայտարարությանը, որ որոշ նախարարների աշխատավարձեր նվազել են, ապա կառավարությունից հայտնում են, որ ի համեմատ 2018 թվականի՝ 2019-ին իջեցվել են ֆինանսների նախարարի և նրա տեղակալների, ֆինանսների նախարարության գլխավոր քարտուղարի, պետական եկամուտների կոմիտեի նախագահի, վերջինիս տեղակալների և գլխավոր քարտուղարի աշխատավարձերը:

Կառավարության պարզաբանման մեջ նշվում է, որ եթե 2018-ին ֆինանսների նախարարի զուտ եկամուտը կազմել է 1,875,323 դրամ, ապա 2019 թ. ապրիլ ամսից նրա զուտ եկամուտը 375,000-ով նվազել է՝ կազմելով 1,500,000 դրամ։ Նախարարի 1-ին տեղակալի զուտ եկամուտը նախորդ տարի կազմել է 1.828,227 դրամ, իսկ այս տարի նվազել է 578,000 դրամով: Ֆինանսների նախարարության գլխավոր քարտուղարի զուտ եկամուտը 1,555,511 դրամից այս տարվա ապրիլից դարձել է 867,000 դրամ»։

Ըստ կառավարության՝ պարգևավճարների հստակ չափաքանակ հատկացնելու հետևանքով նվազել է նաև ՊԵԿ նախագահի զուտ եկամուտը: Եթե 2018 թ. նոյեմբերին այն կազմել է 2,360,856 դրամ, իսկ դեկտեմբեր ամսին 3,469,236 դրամ, ապա 2019 թ. ապրիլ ամսից նրա զուտ եկամուտը կտրուկ կրճատվել է՝ դառնալով 1,500,000 դրամ: Նվազել են նաև կոմիտեի նախագահի առաջին տեղակալի զուտ եկամուտները. եթե նոյեմբերին նա ունեցել է 2,083,787 դրամ եկամուտ, իսկ դեկտեմբերին՝ 4,240,838 դրամ, ապա այս տարվա ապրիլից նրա զուտ եկամուտը կազմել է 1,250,000 դրամ: Նույնը տեղի է ունեցել ՊԵԿ նախագահի տեղակալների և գլխավոր քարտուղարի զուտ եկամուտների դեպքում:

Թեև կառավարությունն այդպես էլ հստակ չի գաղտնազերծում, թե պարգևատրման ի՞նչ շեմ է սահմանվել, սակայն հստակ է, որ ինչպես նախարարների, այնպես էլ ՊԵԿ նախագահի և նաև փոխվարչապետի համար ամսական զուտ եկամուտը չպետք է գերազանցի 1,5 մլն դրամը:

Կառավարությունը պարգևավճարների նման փոփոխություն անելու իրավական հիմքերը ստացել է ԱԺ-ում արդեն նախորդ տարվա բյուջեի քննարկման ժամանակ հաստատված պարգևատրման ֆոնդի ձևավորմամբ և ըստ այդմ էլ պարգևատրման ֆոնդում կամայական հատկացումները փոխարինել է՝ կոնկրետ չափաբաժին սահմանելով, թե որ պաշտոնյան ինչքան կարող է  ստանալ:

Այսինքն՝ եթե օրենքով սահմանված գործակցով նախարարը ստանում էր 800,000 դրամ բուն աշխատավարձ, ապա նրա զուտ եկամուտը շատ ավելին է կազմում, որը բաղկացած է օրենքով սահմանված աշխատավարձից և պարգևավճարից: Իսկ որպեսզի պարգևավճարը կամայական չլինի, կառավարությունը, աշխատավարձի օրենքի սահմանված գործակցին ձեռք չտալով, պարգևատրման գումարի համար շեմ է սահմանել:  

Այսինքն՝ կարող ենք արձանագրել, որ նախարարների բուն աշխատավարձերը չեն կրկնապատկվել, մնացել են անփոփոխ: Միաժամանակ, պետք է նշել, որ եթե պարգևավճարների ֆոնդից բաշխման այս մեխանիզմով որոշ պաշտոնյանների զուտ եկամուտը կրկնապատկվել է, ապա կան պաշտոնյաններ, որոնց համախառն եկամուտը նույնիսկ նվազել է, ինչպես ՊԵԿ-ի, նրա տեղակալների, ֆինանսների նախարարի, գլխավոր քարտուղարների և այլնի դեպքում է: Իսկ բուն աշխատավարձերը մնացել են այնքան, որքան օրենքով է սահմանված:

www.Fip.am