Հայաստանի նախագահի թեկնածուներից «Ժառանգություն» կուսակցության առաջնորդ Րաֆֆի Հովհաննիսյանը նախընտրական ժամանակահատվածում կարծես ամերիկյան քարոզչության մոդելն է որդեգրել:
Եթե ԱՄՆ նախագահի նախընտրական շրջանում Բարաք Օբաման պիցցա էր առաքում, ուղիղ եթերում ճանճ սատկացնում ու արագ սննդի կետերում հերթ կանգնում սովորական մահկանացուի պես, Հայաստանում էլ ԱՄՆ-ում ծնված Րաֆֆի Հովհաննիսյանն էլ, ըստ երեւույթին, փորձում է արեւմտյան քարոզարշավի նմանօրինակ մեթոդներ կիրառել:
Արդեն երրորոդ օրն է, ինչ մեկնարկել է նախընտրական քարոզարշավը, սակայն Րաֆֆի Հովհաննիսյանը հասցրել է մետրոյով երթևեկել, մետրոյի ժետոն բաժանել մարդկանց, շուկա եւ վարսավիրանոց գնալ, խանութում եւ այգիներում լինել:
Այսօր օրինակ` Էրեբունի վարչական շրջանում Րաֆֆի Հովհաննիսյանը մտել է պատահական վարսավիրանոց և որոշել կտրել մազերը: Նա նաև այցելել է տոնավաճառ, զրուցել վաճառականների հետ, իսկ լրագրողների հարցին ի պատասխան ասել, որ սա «զուտ հայկական» քարզչաձև է:
Սակայն, ի հակառակ նախագահի թեկնածու Րաֆֆի Հովհաննիսյանի պնդումների, քաղաքական և ընտրական տեխնոլոգիաների մասնագետ Արմեն Բադալյանը նշում է, որ նրա որդեգրածը «հայ հասարակության համար խորթ քարոզչության ձև է»:
«Մեդիալաբի» հետ զրույցում Արմեն Բադալյանը նշեց, որ PR տեխնոլոգիաների կիրառման ժամանակ պետք է նախ հաշվի առնել ազգային մենթալիտետը:
«Այդ PR տեխնոլոգիաները միգուցե շատ լավ աշխատեին ամերիկյան հասարակության մոտ, բայց հայ հասարակության մոտ նման տեխնոլոգիաները չեն աշխատում»,- ասաց նա:
Ըստ մասնագետի` մեր մենթալիտետը նման է ռուսական մենթալիտետին, հայ հասարակության կողմից նման քարոզարշավը` վարսավիրանոց գնալը, մազեր կտրելը, շուկայում շրջել և բոլորի հետ ձեռքով բարևելը, չի ընդունվի և արդյունք չի տա:
Ավելին, Արմեն Բադալյանն ասում է, որ այս քարոզչությունը հնարավոր է` բացասական ռեակցիա առաջացնի:
«Մարդը, երբ որ մտնում է նախընտրական քարոզարշավի մեջ, անպայման պետք է իմանա այդ հասարակության մենթալիտետը և անի այնպիսի PR քայլեր, որոնք հասարկության կողմից, մեղմ ասած, ծաղր չառաջացնեն»,- նշում է մասնագետը:
«Մեդիալաբի» այն հարցին, թե Րաֆֆի Հովհանիսյանը չի տիրապետում հայաստանյան իրավիճակին, թե՞ միտումնավոր է նման քարոզարշավ իրականացնում, Արմեն Բադալյանը պատասխանեց, որ միգուցե նրա խորհրդականները Ամերիկայում են ընտրարշավները տեսել, բայց Հայաստանի իրականությունը լրիվ ուրիշ է:
Օրինակ, այն որ մետրոպոլիտեն մուտք գործած Րաֆֆի Հովհաննիսյանի վրա ուղևորներն այդքան էլ մեծ ուշադրություն չեն դարձնում, Արմեն Բադալյանը հետևյալ կերպ է մեկնաբանում.
«Ուշադրություն չեն դարձնում երեք պատճառով: Հասարակությունը հասկանում է, որ ընտրությունների արդյունքներն արդեն կանխորոշված են և ցանկացած նման ոչ ադեկվատ քայլերը դեր չեն կատարելու: Երկրորդ` հնարավոր է, որ այդ թեկնածուի խնդիրն է, որովհետև հասկանում են, որ այդ թեկնածուն ոչինչ չի կարող անել: Երրորդ` ուղղակի չեն ընկալվում նրա քայլերը: Այս երեքի հանրագումարը այսպես է աշխատում»,-պարզաբանում է քաղտեխնոլոգը:
Ի դեպ, սոցիոլոգ Ահարոն Ադիբեկյանը հենց Րաֆֆի Հովհաննիսյանին է դիտարկում գործող նախագահ Սերժ Սարգսյանի հիմնական մրցակից:
Այսօր Ադիբեկյանը, ներկայացնելով իր սոցիոլոգիական հարցումների արդյունքը, նշեց, որ թեկնածուներից Րաֆֆի Հովհաննիսյանն է երկրորդ տեղում:
Անդրադառնալով այս հարցին, Արմեն Բադալյանը նշեց, որ առաջիկա ընտրություններում 4-5 ցուցանիշներ կեղծվելու են: Հատկապես կեղծվելու է մասնակցության ցուցանիշը, իշխանությունները վարչական ռեսուրսներով են մարդկանց բերելու ընտարտեղամասեր: Նման դեպքերում, ըստ մասնագտեի, մնացած բոլոր ցուցանշներն ուղղակի օբյեկտիվ չեն կարող լինել:
«Երկրորդ խնդիրն էլ այն է, որ Բաղրամյան 26-ը երևի արդեն որոշէլ է, թե ով է լինելու երկրորդ տեղում: Հնարավոր է` Րաֆֆի Հովհաննիսյանին երկրորդ տեղը տրամադրեն: Այսինքն` այստեղ ոչ մի այլ քայլեր ու տեխնոլոգիա դեր չեն կատարում»,- նշեց նա:
Լուսանկարները` Ֆոտոլուր
© Medialab.am